Skutečný úspěch se měří množstvím kopií

Dlouho jsem přemýšlel, jak se mám postavit k tomu, že jsou moje texty kopírovány a vydávány za vlastní. Tento problém dříve nebo později řeší asi každý, kdo se pohybuje na internetu a produkuje dostatečně kvalitní obsah. A jak jsem tento problém jednou pro vždy vyřešil?

Nijak.

Tomáš Čupr (majitel Slevomatu) by se musel zbláznit, kdyby psal o každé kopii Slevomatu. Zmínil se o první, druhé a pak ho to přestalo bavit nebo už to řeší jiní za něj 🙂

Ve svých začátcích jsem také dost často kopíroval a učil se od jiných. Vždyť je to přirozený proces. Nicméně od začátku podnikání se snažím maximálně od druhých inspirovat a nebo si to legálně koupit. Obzvlášť pokud to s projektem myslím vážně jako jsou stránky mého internetového obchodu Lepime.cz . Investoval jsem tak desítky tisíc do věcí, které by šly ukrást nebo okopírovat. Věřím, že úspěšný business nestojí na tom, kdo více kopíruje a krade (sice má pro začátek nižší náklady, ale na každého jednou dojde).

V minulosti jsem již řešil některé případy s problémovými texty na cizích webech a jako nejlepší se mi dosud osvědčilo případ zveřejnit, ať si každý udělá názor sám.

První inspirace stránkami Lepime.cz

Již po spuštění mého obchodu konkurence pochopila, že to myslím vážně. Začala se inspirovat a nabídla poštovné nad 500 Kč zdarma někdo naopak úplně zdarma, ale všichni víme jak to s těmi cenami je, v konečném součtu je vždy zaplatí zákazník.

Druhá inspirace stránkami Lepime.cz

Druhá inspirace již začíná zavánět plagiátorstvím. Týká se obchodních podmínek mého obchodu http://lepime.cz/…dni-podminky . Tyto podmínky jsou sepsány sdružením APEK, takže je může volně používat každý, nicméně já si dal tu práci a skutečně je celé přečetl a upravil pro zaměření mého obchodu.

Očividně jsem to udělal velmi dobře, protože se již šíří na další web se stejným zaměřením (supersamolepky.cz). Nemám čas ani chuť porovnávat celé podmínky (stejná poštovní adresa je více než pádný důkaz o kopírování), protože to stejně nemá žádný smysl. Raději se budu věnovat rozvoji obchodu a chystaným novinkám, protože nakonec rozhodne zákazník.

A pokud bude zájem, rád vás seznámím jak jednoduše automaticky vyhledávat podobné zmínky o vás ať již pozitivní či negativní.

Aktualizace 30.3.2011

Ondřej Chrpa se mi dnes omluvil. Omluvu jsem přijal…



Komentáře

  1. Honza 02.06.11 20:03

    Comment Arrow

    No tak stejně kvalitní stránky si své uživatele udrží což potvrzuje například i slevomat:)


Přidej vlastní názor

  • Author Avatar

    Ty


Comment Arrow




O autorovi

Petr Parimucha

Vítejte na mém blogu, rád bych se v krátkosti představil. Je mi 26 let. Momentálně nejvíce času věnuji projektu Lepime.cz - obchod se samolepkami na zeď a tvorbě webů postavených na redakčním systému Drupal pod značkou MEPA.CZ.