Vyzkoušeno: Dell XPS M1330 – Next Bussiness Day

xps_m1330Před měsícem jsem vybíral notebook pro přítelkyni a volba padla právě na Dell XPS M1330 . Výhody této značky a tohoto notebooku snad ani nemusím rozebírat. Bohužel asi před týdnem se stala nemilá věc. Podsvícení displeje přestalo fungovat. Tedy fungovalo třeba až po hodině a více od zapnutí, zkrátka až se notebook zahřál. Následoval tedy telefonát na technickou podporu a návštěva technika…

1. Reklamace – dovolat se na Dell není lehké

Myslel jsem si, že společnost Dell má lépe zvládnutou technickou podporu. Než jsem byl konečně přepojen na lidskou bytost, trvalo to asi 12 minut. Během této doby jsem byl jednou vrácen úplně na začátek, protože telefon na vybraném oddělení nikdo nevzal, ikdyž to zvonilo. Podruhé jsem tedy nechtěl riskovat (telefon je placený) a zvolil možnost firemní klientela, kde jsem byl okamžitě spojen. Následovalo krátké popsání problému a pak už jen čekat do druhého dne na příjezd technika.

2. Přijezd technika

Druhý den ráno mě zavolal technik a domluvil si se mnou čas, kdy se to bude hodit mě, nikoliv jemu. Ve slíbený čas přijel a po krátkém detekování problému provedl výměnu displeje. Celá výměna trvalo cca 15–20 minut. Čili do 24 hodin byl problém vyřešen a notebook zcela funkční. Poskytuje podobný servis nějaká firma kromě Dell běžným zákazníkům? Na video z výměny se můžete podívat na serveru Živě.cz

3. Notebook nemá LED displej :-/

Během práce jsem se optal technika, jestli se skutečně jedná o displej podsvícený LED nebo klasický CCFL podsvícený trubicí. Měl jsem totiž určité pochybnosti, ale bylo těžké si je ověřit, zkrátka věřil jsem prodejci. Bohužel LED displej v notebooku nebyl. Mimo jiné se to pozná tak, že při spuštění diagnostiky se testuje LCD Inverter, který LED displej nemá.

Nezbylo mi nic jiného, než napsat prodejci a pokusit se sjednat nápravu. Naštěstí byl prodejce poctivý a oproti naskenovanému protokolu od technika mi vrátil část peněz.

Tento problém samozřejmě vznikl také kvůli tomu, že notebook nebyl objednán přes oficiální konfigurátor společnosti Dell, ale přes prodejce, který notebooky dováží z Anglie. V praxi z toho ale plynou převážně výhody – cena mé konfigurace byla poloviční, akorát nemám českou klávesnici a tištěný manuál.

Příští notebook bude určitě také od společnosti Dell, už nikdy cestovat do servisu 😉



Komentáře

  1. Petr Vytlačil 29.03.10 19:44

    Comment Arrow

    Ahoj prosímtě kde si zakoupil ten notebook od dovozce z UK?
    Děkuji.


  2. Pari 29.03.10 20:22

    Comment Arrow

    Ahoj Petře, notebook jsem koupil na Aukru. Už nemohu dohledat prodejce, ale jeho email jsem ti poslal na tvůj email, zkus mu napsat byl jsem s ním nadmíru spokojen a měl jsem ho včetně faktury.




O autorovi

Pari

Vítejte na mém blogu, rád bych se v krátkosti představil. Je mi 26 let. Momentálně nejvíce času věnuji projektu Lepime.cz - obchod se samolepkami na zeď a tvorbě webů postavených na redakčním systému Drupal pod značkou MEPA.CZ.